O Porcelánelerii
Značku jsem založila v roce 2019. K práci s porcelánem mě přivedl Adam, můj manžel, sochař, díky kterému sem se seznámila s technikou odlévání porcelánu do sádrové formy. Když jsem viděla, jak pracuje na zakázce, která spočívala ve výrobě porcelánové vázy, chtěla jsem si to také vyzkoušet. Vymodelovala jsem si tak kostrbatý hrníček a s pomocí (velkou) jsem si na něj udělala formu. Vznikl tak Hrníček hranatý/cukřenka. Postupně jsem vymýšlela nové tvary a díky mé zbrklosti a netrpělivosti ve výrobě forem, vznikly Velké vysoké hrníčky, u kterých se nepovedené dělící roviny ve formě staly naopak předností. U jiných tvarů by se rozhodně předností nestaly a tak jsem s obrovskou vděčností přenechala výrobu forem Adamovi, protože výroba forem mi opravdu nejde.
Tak se stalo, že sem se průběžně s diplomkou (Studovala jsem na AVU u pana prof. Kokolii), pustila do práce s porcelánem.
Nepracuji v kolekcích, kolekce vznikají až zpětně, kdy vidím, že je to nějaký celek, který se ale může dále rozrůstat. Nezpracovávám téma, hledám tvar, obraz, který mě zaujme, překvapí, který v jistou chvíli vidím a chci zaznamenat, objevit i pro druhé.
Propojení náhody, vzniklého tvaru, skvrny. Dokreslit, najít, objevit něco ukrytého, ale zároveň nechat volnou interpretaci divákovi, který si svým vlastním díváním najde, nenajde, něco. Rozehraje svoji představivost. Pro každého je tady počáteční impulz, startovní bod k zapojení se do hry - hledat, bavit se, mít radost.
Pro šperky je specifická barva, tvarová uvolněnost, různorodost, hravost a smysl pro detail. Náušnice, prsteny a náhrdelníky jsou volné abstraktní obrazy různých tvarů, velikostí, reliéfů a barev. Od decentní bílé po odvážné barevné kreace. Některé šperky jsou navíc doplněny o dekor z listrů drahých kovů. Důležitým detailem je také jejich lehkost.